مضرات مصرف برنج خارجی و سم ارسنیک

سم ارسنیک و مضرات مصرف برنج خارجی

اگر شما نیز از عوارض مصرف برنچ های خارجی  و سم ارسنیک برای بدن خود بیم ناکید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با تاثیر ارسنیک برای بدن بیشتر اشنا شوید و تصمیم درست تری در خرید برنج برای خانواده خود داشته باشید…

ارسنیک و مصرف برنج خارجی

سم ارسنیک

سم ارسنیک چیست ؟

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید که سم ارسنیک که در بیشتر برنج های خارجی به وفور استفاده شده است همان مرگ موش معروف در ایرانمان است البته مرگ موش اکسید شده این ماده است .

ارسنیک شبه فلزی است سمی که در جدول تناوی با عدد اتمی 33 و علامت اختصاری As  قرار دارد این ماده به سه رنگ زرد و خاکستری و سیاه یافت میشود از این ماده در موارد مختلفی استفاده میشود از حشره کش ها تا علف کش ها .

ضرر های مصرف برنج خارجی حاوی ارسنیک

مضرات سم ارسنیک برای بدن

ارسنیک سمی مهلک است که بعد از استفاده مدت ها در محیط باقی میماند و اثر ان میتواند حتی بعد از گذر مدت ها میتواند انواع بیماری ها مخصوصا گوارشی ایجاد کند .

از اکسید ارسنیک ماده ای به نام سیانور تولید میشود که از دیر باز به دلیل سمی بودن برای انواع جنایت ها و قتل ها از ان استفاده میشده که بعد ها برای کاربرد های مختلفی مانند حشره کش ها و از بین بردن موش ها استفاده شد که باز به دلیل خطراتی که برای انسان داشت آن نیز منسوخ گردید. در حال حاضر استفاده از این ماده برای پستانداران و مصارف انسانی کاملا ممنوع است .

موارد مصرف این سم

با تمام مضراتی که برای این ماده نام برده شده همچنان از این ماده در موارد گوناگون استفاده میشود از استفاده های پزشکی برای بیماران تا استفاده از ان در مزارع برنج در برخی کشور ها به عنوان علف کش .

کاربرد این ماده برای کشاورزی تنها برای از بین بردن علف های هرز است اما زیان های بسیاری در مصرف این ماده در کشاورزی وجود دارد به خصوص اگر استفاده از ان به صورت بی رویه باشد .

در کشور ایران برای از بین بردن علف های اضافه در مراحل کشاورزی دو مرحله اضافه وجود دارد که در آن کشاورزن وارد زمین کشاورزی کاشت شده میشوند با دستان خود تمام علف های هرز در مزارع را کنده و بیرون میاورند در شمال ایران به این مرحله از کشاورزی ویجین کردن میگویند. از رو ان که این عمل بسیار سخت و دشوار است و هم هزینه زیادی را مطلبد و همچنین وسیله ی ماشینی تا به حال برای پاک سازی مزارع از علف های هرز ساخته نشده است راحت ترین راه برای کشاورزان خارجی استفاده از این سم در مزارع است.

کشاورزان خارجی قبل از کاشت در مزارع اماده نشا از این سم ها استفاده میکنند و بخاطر قدرت بالای ان تموم علف های موجود در مزارع را از بیخ و بن میسوزاند و مزارع کاملا پاک میشود اما انان نمیدانند این ماده همچنان در خاک و اب مزارع باقی میماند و به همراه مواد معندی و مغزی وراد برنج شده و برنج حاصله از ان دارای درصدی از این سم است یا شایدم میدانند و شرایط ندانستن را میطلبد در دو حالت برای مصرف کننده فرقی نمیکند .

حال با مصرف این برنج های سمی سیل انواع بیماری های گوارشی و سرطان ها به سوی مصرف کنندگان روانه میشود که باید در این مورد بسیار با احتیاط عمل کرد .

خرید انواع برنج ایرانی

هر ساله  خبراهایی از واردت برنج های هندی و پاکستانی و چینی به کشور با شایعاتی با این مضمون که حاوی سم های ارسنیک بوده ست در کمرک ها دپو شده و بعد از مدتی ازاد میشود و در سطح کشور پخش میشود . البته که نمیتوان تمام محصولات واردتی از این قبیل را سمی دانست و در این برنج برخی تولید کنندگان و شرکت ها وجود دارد که استاندارد های لازم را دارند اما تعدادشان بسیار کم و هزینه هایشان گذاف است .

بیشتر برنج های تولید خارجی دارای مقدار قابل توجه ای از این ماده است که به ادعای انان مقدار ان استاندارد بوده و ضرر انچنانی برای بدن انسان ندارد  اما این که مصرف این ماده حتی به مقدار ناچیز نیز میتواند در دراز مدت برای افراد مشکلات جدی ایجاد کند بر هیچکس پوشیده نیست و باید در خرید برنج های خود بسیار دقت کنید.

مضرات مصرف برنج خارجی

در این فصل به مضرات مصرف برنج خارجی خواهیم پرداخت که سم ارسنیک از اصلی ترین سرفصل های این بخش است:

استفاده غیر استاندارد از سم ارسنیک و سموم دیگر

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم مصرف کنندگان برنج خارجی باید ریسک مصرف برنج های دارای ارسنیک را به جان بخرند و مصرف برنج های ارزان و بی کیفیت خارجی بی شک طبعاتی بد برای انان خواهد داشت . سم ارسنیک برخی برنج های وارداتی از حد استاندراد بالا تر بوده و مصرف کنندگانش را در دراز مدت بی شک بیمار خواهد کرد.

صفحه خرید انواع برنج ایرانی

کیفیت نامناسب برنج بعد از پخت

به تفاوت برنج ایرانی و خارجی در یک مقاله جدا به صورت مفصل پرداخته ایم که میتوانید با کلیک بر روی آن مطالعه کنید و در این بند تنها به کیفیت بسیار ضعیف برنج های خارجی اشاره میکنیم که نه عطر برنج را دارد و نه پخت و بافت ابریشمی که یک برنج خوب باید داشته باشد.

جایگذینی برنج های دست ساخت پلاستیکی به جای برنج کشاورزی شده

تا به این جای مقاله ما در مورد برنج های خارجی کشاورزی شده صحبت کرده ایم اما در این بین موردی هولناک تر وجود دارد که برخی کشور ها مانند چین و هند از ان استفاده میکنند و آن نیز ساخت برنج ها به صورت مصنوعی و فراوری شده با الیاف ها است.

متاسافانه ساخت برنج به صورت مصنوعی واقعیت دارد و واردات این برنج ها به کشور نیز حقیقت دارد پس در خرید برنج خود بسیار دقت کنید که دچار حله گری های افراد سود جو نشود و سلامتی خود را در خطر نیندازید . اگر پول خرید برنج ایرانی ممتاز را ندارید خرید برنج های پرمحصول ایرانی مانند خرید برنج شیرودی و خرید برنج فجر و یا خرید لاشه برنج هاشمی و فجر را جایگیزین آن کنید و از خرید برنج های بی کیفیت خارجی اجتناب کنید.

 

 

ایا برنج برای دیابت مضر است ؟

ایا مصرف برنج برای دیابتی ها مضر است ؟

همه چیز در رابطه با مصرف برنج برای دیابتی ها :

در این مقاله ما به برسی تاثیر مصرف برنج روی بدن و بیماری دیابت خواهیم پرداخت اگر میخواهید با تاثیر مصرف برنج برای دیابت اشنا شوید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید

دیابت و مصرف برنج خطر ناک یا مفید ؟؟

دیابت چیست ؟

قبل از برسی این موضوع اصلی یعنی مصرف برنج برای دیابتی ها ابتدا باید با دیابت اشنا شویم . دیابت یا قند خون یک بیماری متابولیسمی است که از عدم ترشح انسلین در بدن یا عدم پاسخ صحیح بدن به این ماده پدید می آید. انسلین ماده تنظیم کننده قند خون شماست اگر مقدار این ماده در بدن کم شود مقدار قند خون در بدن افزایش میابد باعث ایجاد انواع بیماری های جانبی و عوارض بدی در بدن خواهد شد .

انسلین در واقع یک پیام رسان است که ساختار ان به نحوی است که به سلول ها اجازه جذب قند خون و در نتیجه تنظیم آن را میدهد . این ماده به صورت طبیعی در غده لوزالمعده و پانکراس به مقدار لازم ترشح میشود تا سطح قند خون را کنترل کند . این ماده همچنین به شکست ساختار چربی ها و بعضی پرتعیین ها و تبدیل آن ها به انرژی نقش دارد .

اگر مقدار قند خون در یک بازه زمانی از مقدار 120 بالا تر باشد آن را بیماری قند خون بالا یا دیابت مینامیم که معنی آن عدم توانایی بدن در تولید انسولین و یا عدم تنظیم قند خون در بدن است.

دلیل ایجاد دیابت

سه حالت مختلف برای دیابت وجود دارد دیابت اول عدم توانایی تولید انسلین توسط غدد ترشح کننده انسلین است که بیماری خود ایمنی میتواند یکی از دلایل این نوع از دیابت باشد در این نوع فرد میتواند اندامی لاغر و متناسب داشته باشد برعکس نوع  دوم که معمولا گریبان گیر افراد چاق و کم تحرک میشود .

دومین نوع عدم پاسخ صحیح سلول های بدن به انسلین است که این مود نیز پس از مدتی به عدم تولید انسلین به صورت کامل منجر خواهد شد که معمولا کم تحرکی و چاقی و حتی زنتیک میتواند از عوامل این نوع از دیابت باشد سومین نوع نیز که به دیابت زنان شهرت  دارد معمولا بدونه هیچ سابقیه به یک باره در زنان باردار رخ میدهد .

ایا مصرف برنج برای دیابت خطر دارد ؟

ارتباط دیابت با مصرف برنج

بعد از شناخت دیابت باید بدانیم چه ارتباطی بین مصرف برنج با مقدار تولید قند خون بدن وجود دارد. تا به این جا بیماری دیابت را ناشی از عواملی مانند بیماری های خود ایمنی چاقی کم تحرکی و ژنتیک دانستیم اما مصرف غذا ها کجای این عوامل است ؟ مصرف غذاهای مناسب و رژیم غذایی مناسب در واقع در کنترل این بیماری و یا درمان آن نقش دارد و مارا یاری میکند نه در ایجاد ان

 

ایا خوردن برنج باعث ایجاد دیابت میشود ؟

خیر:

برنج یک غذای پر کربهیدارت است که بعد از مصرف در بدن این کربوهیدرت توسط انزیم ها شکسته شده و به انرژی تبدیل میشود حال اگر این انرژی توسط بدن مصرف نشود بدن این مواد قندی را در قالب های چربی در  اورده و در کبد و ماهیچه ها ذخیره میکند تا در مواقع لزوم مصرف کند پس  برای افرادی که سوالشان این است که ایا برنج باعث چاقی میشود باید بدانند که  عمدم مصرف کالری جذب شده در بدن باعث چاقی است نه مصرف برنج هر غذایی که به بدن انرژی برساند.

حال این سوال که ایا مصرف برنج برای دیابتی ها مضر است را با این دید برسی میکنیم که فرد بیمار با مصرف برنج مقدار زیادی مواد قندی وارد بدن میکند این مقدار از کربوهیدارات به گلوکز شکستهه شده و به کبد میرود از ان جا که بدن گلوکز را نمیتواند مصرف کند لوزوالمعده با ترشح انسلین به کبد قابلیت تا  تبدیل گلوکز به گلیکوژن را میدهد به این ترتیب قند خون کاهش پیدا کرده و تبدیل به گلیکوژن میشود که در قالب انرژی در  بدن از  8 تا 12 ساعت مصرف میشود اگر مصرف نشود مطابق آن که در بالا اشاره کردیم در قالب چربی در کبد و ماهیچه ها زخیره میشود.

حال تصور کنید که فرد دارای بیماری دیابت باشد بعد از مصرف کربوهیدارت قند خون افزایش پیدا میکند اما انسلین وجود ندارد که این قند موجود در خون را به گلیکوژن تبدیل کند و قند خون کاهش یابد در نتیجه قند خون بالا و بالاتر میرود.

پس جواب سوال تاثیر برنج و دیابت آن است که برنج هیچ وقت باعث دیابت نمیشود اما مصرف بیش از اندازه آن میتواند برای افراد دیابتی خطرناک باشد البته این به آن معنی نیست که از مصرف این ماده غذایی ارشمند بطور کامل پرهیز کنند و فواید مصرف برنج  قافل شوید بلکه به آن معنی است که از مصرف بیش از حد این ماده غذایی بپرهیزند در ادامه به مقدار مصرف و نحوه مصرف برنج برای افراد دیابتی بیشتر میپردازیم.

مصرف برنج برای دیابتی ها چه تاثیری دارد؟

مصرف برنج برای دیابتی ها

بهترین نحوه مصرف برنج برای دیابتی ها هستند چیست ؟

اگر دچار قند خون بالا هستید و نمیخواهید وعده های غذایی خود را کم کنید حتما برنج را را به صورت ابکش مصرف کنید . ابکش کردن برنج مقدار زیادی از نشاسته و کربوهیدارت برنج را خارج میکند در نتیجه تاثیر بسیار مثبتی برای افراد دیابتی خواهد داشت.

بهترین نوع برنج برای افراد دیابتی  کدام است ؟

فرقی نمیکند که دیابت شما نوع یک باشد یا نوع دوم و چه دلیلی داشته باشد بهترین برنج و مناسب ترین برنج برای افراد دیابتی برنج قهوه ای درجه یک است برنج قهوه ای برنجی است که بخشی از سبوس برنج روی آن باشد. برنج قهوه ای دارای مواد مغذی و فیبر زیادی است که بهترین برنج ایرانی برای افراد دیابتی محسوب میشود .

برنج قهوه ای مناسب ترین برنج برای دیابت

برای اندازه گیری تاثیر غذاها بر قند خون معیاری به نام شاخص گلایسمی وجود دارد که اندازه آن برای برنج قهوه ای 50 است که به نسبت برنج سفید 39 واحد کمتر است حال اگر نحوه پخت صحیح برنج را نیز به برنج قهوه ای اصافه کنید این شاخص را تا 35 میتوانیم کاهش دهیم که یک گزینه عالی برای افراد دیابتی محسوب میشود .

مقدار مصرف برنج برای دیابتی ها چقدر است ؟

مقدار دقیق مصرف قند و کالری بسته به مقدار قند خون بیمار و علت ایجاد بیماری میتواند متفاوت باشد که توسط پزشک معالج تعیین میگردد . اما در حال معمول برای افرادی که قند خود بالای 120 و کمتر از 400دارند مصرف هفته ای 4 بار برنج  توصیه میشود .

ایا برنج برای کبد چرب مضر است ؟ برای برسی دقیق این موضوع کلیک کنید

مصرف برنج برای دیابت خطرناک است ؟

توصیه های برنجی برای افرادی که دچار بیماری دیابت هستند

  • برنج را به صورت ابکش مصرف کنید
  • برنج را نرم و شفته مصرف نکنید
  • برنج قهوای مصرف کنید
  • در روز های مصرف برنج از ورزش و فعالیت قافل نشوید
  • برنج ایرانی خالص مصرف کنید و از مصرف برنج خارجی بسیار اجتناب کنید

 

ایا نوع برنج در تاثیر برنج بر دیابت معثر است ؟

خیر ! فرقی نمیکند که برنج شما برنج هاشمی درجه یک گیلان باشد یا برنج دم سیاه گیلان و یا برنج طارم محلی فریدونکنار هر نوع برنج سفیدی دارای شاخص گلیسمی بالای 80 است که باید در مصرف آن اها محتاط بود .

 

گرم کردن برنج ایرانی

ایا گرم کردن برنج خطرناک است ؟ همه چیز در رابطه با گرم کردن برنج

  ایا گرم کردن برنج خطرناک است ؟

خیر گرم کردن برنج هیچ خطری ندارد اما گرم کردن چند باره برنج میتواند برای گوارش شما مضر باشد . البته کیفیت برنج مصرفی شما نیز بسیار اهمیت دارد برنج های خالص ایرانی مانند برنج هاشمی درجه یک گیلان و برنج دم سیاه گیلان یا برنچ طارم محلی مازندران بخاطر کیفیت پخت بی نظیری که دارند در نگهداری  و در گرم کردن مجدد این نوع برنج نرمی و کیفیت برنج بیشتر حفظ میشود .

خرید برنج ایرانی

تاثیر گرم کردن دوباره برنج

در یک مقاله جدا به مقدار ماندگاری برنج در یخچال و نحوه اوصولی نگهداری برنج پخته شده پرداخته ایم حال با تاثیر گرم کردن برنج که در یخچال به صورت اوصولی نگهداری شده خواهیم پرداخت  .

در ابتدا باید بهترین گزینه موجود در این امر که همان پیمانه صحیح برنج در هنگام پخت و جلوگیری از زیاد امدن برنج پخته شده و همچنین عدم مصرف برنج کهنه است اشاره کنیم و در ادامه برای مواردی که مجبور شدید برنج پخته شده را نگهداری کنید نحوه صحیح گرم کردن دوباره آن را توضیح دهیم .

گرم کردن چند باره برنج میتواند عامل تکثیر باکتری های مقاومی مانند باسیلوس سرئوس شود اما اگر برنج را به صورت اوصولی در یخچال نگهداری کرده باشید میتوانید یک بار آن را گرم کنید و مصرف کنید برای یادگیری نگهداری اوصولی برنج پخته شده کلیک کنید .

نحوه صحیح گرم کردن برنج

نحوه صحیح گرم کردن برنج

روش گرم کردن برنج معمولی : در این روش مقدار کمی اب (یک قاشق به اضای هر پیمانه) به برنج اضافه کنید و روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار دهید درب ان را بگذارید هر یک تا دو دقیقه درب را برمیدارید و آن را هم میزنید و برنج های گلوله شده را به کمک چنگال باز میکنید و باز درب ان را میگذارید این کارا ادامه دهید تا برنج به رطوبت لازم رسیده و تمام لایه های برنج گرم شود.

گرم کردن برنج در ماکرویو: این روش روش بهترو سریع تری است و احتمال ایجاد باکتری در این روش کمتر است برنج را در داخل یک ظرف در دار بگذارید به اضای هر پیمانه یک قاشق غذا خوری اب به آن اضافه کنید و درون ماکرویو قرار دهید بعداز یک دقیق برداشته و یک هم بزنید و دوباره دو دقیقه در ماکرویو قرار دهید .

ایا گرم کردن برنج خطرناک است ؟

 

برنچ ایرانی را چند بار میتوانیم گرم کنیم ؟

توصیه همیشگی ما پیمانه برنج به اندازه کافی است و نگهداری آن فقط در مواقعی که ناچار هستید لازم است اما در این میان باید اوصول نگهداری برنج را در اولویت قرار دهید برنج پخته شده یا باید مصرف شود یا به یخچال انتقال داده شود تا قابل نگهداری باشد.

در گرم کردن برنج قاعده های ذکر شده را به یاد داشته باشید و همچنین بدانید که برنج را نباید چند بار گرم کنید برنج در یخچال را به اندازه مصرف خود گرم کنید و باقی را دور بریزید از فریز و گرم کردن چند باره برنج اجتناب کنید.

توصیه های در گرم کردن مجدد برنج

  • برنج را یک بار فقط گرم کنید و از گرم کردن چند باره برنج شدیدا پرهیز کنید
  • برنج را بلافاصه بعد از گرم کردن مصرف کنید و بعد از سرد شدن و گذشت زمان از گرم کردن برنج از مصرف آن پرهیز کنید
  • از گرم کردن برنج که مدت طولانی بیرون از یخچال مانده اجتناب کنید
  • اگر برنج را بیشتر از چهار روز در یخچال نگهداشته اید از گرم کردن و مصرف ان بشدت اجتناب کنید

 

برنج پخته شده چند روز سالم میماند

برنج ایرانی پخته شده چند روز میمونه ؟

برنج بعد از پخت چند روز میماند! 

مقدمه

یکی از عادت های نادرست ما ایرانیان مصرف غذاهای مانده در وعده های اینده است که میتوان ان را بدترین عادت غذایی در مصرف غذاها دانست . مانده غذاهای پخته شده در مجاورت هوا به مدت طولانی باعث تولید و رشد باکتری ها در آن مشود که میتواند در موارد ی منجر به مسمومیت شود .

در این مقاله به مقدار ماندگاری برنج پخته شده خواهیم پرداخت و به حداثر مدتی که باید برنج پخته شده را مصرف اشاره میکنیم .

نحوه صحیح نگهداری برنج پخته شده

برنج بعد از پخت چند روز میماند ؟

برنج را بعد از پخت و مصرف حداکثر تا دو ساعت بعد در یخچال قرار دهید در یخچال برنج را تا چهار روز میتوانید نگهداری کنید . پیشنهاد میشود بیشتر از این مقدار نگهداری نکنید .

اگر برنج مصرفی خود را در یخچال نگهداری نکنید پیشنهاد میشود حداثیر تا 8 ساعت اینده آن را مصرف کنید و بیشتر از آن نگهداری خارج از یخچال  و مصرف ان ممنوع است .

برنج پخته شده چند روز میماند؟

برنج چه ایرانی باشد چه خارجی نباید مدت زمان طولانی خارج از یخچال بماند و یا مدت زمان طولانی گذشته باشد و مصرف شود این کار در نگهداری هر ماده غذایی اشتباه است و باید نهایت رعایت را داشته باشید با این وجود برنج ایرانی را بین 4 تا نهایت هشت ساعت میتوان بیرون از یخچال دوباره مصرف کرد بیشتر از آن به هیچ وجه توسیه نمیشود . همچنین نهایت تا سه روز برنج پخته شده در یخچال میماند.

برنج خارجی پخته شده چند روز میمونه ؟

برنج خارجی بعد از سرد شدن و ماندن به قدری کیفییت خود را است دست میدهد و سفت میشود که معمولا قابل استفاده مجدد نیست با این وجود برنج خارجی نیز به مانند برنج ایرانی نگهداری ان در بیرون از یخچال پیشنهاد نمیشود. پیشنهاد میشود ما خرید برنج های درجه یک هاشمی گیلان و برنج طارم محلی فریدون کنار و یا خرید برنج دم سیاه گیلان است که بعد از نگهداری در یحچال بافت نرم و ابریشمی خود را حفظ کرده و  کیفیت خود را از دست ندهد

خرید انواع برنج ایرانی

برنج ایرانی پخته شده کی خراب میشه ؟

برنج ایرانی اگر مدت زمان طولانی در بیرون از یخچال بماند باکتری هایی با نام باسیلوس  سرئوس در آن رشد کرده و معمولا اگر مدت زمان طولانی باشد (24 ساعت) حتی با مصرف آن امکان مسمویت غذایی نیز وجود دارد.

ایا نوع برنج در ماندگاری بعد از پخت آن تاثیر میگذارد ؟

فرقی نمیکند که برنج شما برنج هاشمی درجه یک گیلان باشد یا برنج فجر پرمحصول هر نوع برنجی اگر مدت زمان طولانی بیرون از یخچال باشد خراب میشود. ولی ایرانی یا خارجی بودن برنج در کیفیت برنج نگهداری شده بسیار تاثیر گذار است همینطور که در بالا اشاره کردیم برنج های خارجی بعد از نگهداری سفت و بی کیفیت میشوند

2 3

برنج پخته را کجا نگهداری کنیم :

بهترین جای نگداری برنج بعد از پخت در یخچال است البته پیشنهاد ما پخن برنج به اندازه مصرف وعده شماست و از نگهداری ان پرهیز کنید

میدهند اما این نوع برنج ها را بعد از پخت نرم و با کیفیت هستند میتوانید به عالی ترین کیفیت مصرف کنید پس نگهداری این برنج ها بعد از پخت به هیچ وجه پیشنهاد نمیشود .

نحوه صحیح نگهداری برنج پخته شده :

اگرچه پیشنهاد میشود برنج را به اندازه مصرف خود پیمانه کنید اما اگر روزی مجور به نگهداری برنج شدید از طریق زیر اقدام کنید ک بهترین روش نگهداری برنج پخته شده است :

ابتدا باید بدانید که حداثر دو ساعت وقت دارید تا برنج را در یخچال قرار دهید و هرچقدر برنج را سریعا بعد از پخت در یخچال قرار دهید هم کیفیت ان بیشتر میشود هم از نظر سلامتی سالم تر میماند اگر بیشتر از دو ساعت از زمان پخت گذشته باشد نگهداری آن در یخچال درست نیست و دما یخچال باید زیر چهار درجه باشد در غیر این صورت همچنان باکتری ها توان رشد را خواهند داشت .

برنج را حداکثر چهار روز در یخچال میتوانید نگهدارید

در هنگام پخت برنج را با دمای بالا پخت کنید توجه داشته باشید که دمای 4 درجه تا  60 درجه بدترین دما برای نگهداری برنج است .

فواید مصرف برنج مانده :

 ایا مصرف برنج مانده میتواند مفید باشد ؟؟ اگر برنج را درست و اوصولی در دمای زیر چهار درجه نگهداری کرده باشید به نقل از بعضی منابع باعث کاهش قند جذب شده برنج شده و میتواند برای افراد دریابتی مفید باشد که م  خبری جالب برای افرادی که از تاثیر مصرف برنج برای افراد دیابتی حراس دارند است و همچنین افرادی که از تاثیرات مصرف برنج برای کبد چرب حراس دارند میتوانند برنج با خیال راحت تری برنج در یخچال مانده را مصرف کنند .

برنج پخته شده چند روز میماند

دلایل پرهیز از نگهداری برنج پخته شده خارج از یخچال :

نکهداری برنج در خارج از یخچال  شرایط تکثیر باکتری هارا افزایش میدهد و این مواد غذایی ارشمند را فاسد میکند پس اول این که برنج را بیشتر از 12 ساعت خارج از یخچال نگهداری نکنید و مصرف برنج مونده پرهیز کنید

یکی دیگر از دلایل این که پیشنهاد میکنیم برنج را به اندازه مصرف پخت کنید آن است کع اگر برنج  پرمحصول و ارزان قیمت خریداری کرده باشید از خاصیت های این برنچ ان است که بعد از سرد شدن سفت شده و بافت نرم وبا کیفیت خود را از دست

 

بهترین سوغات گیلان

10 سوغات بی نظیر گیلان

سوغات گیلان

گیلان تاج سبز رنگ شمال ایران با مردمانی خون گرم و مهمان نواز به تنوع غذاهای خود شهرت بی کران دارد اما ان که این استان را خاص تر کرده نه آب هوای بی نظیرش است نه جنگل های به دریا رسیده اش بلکه ترکیبی از تمام ان هاست اکه ماهصل آن سوغاتی بی نظیر و متنوع است که در این مقاله به صورت جامع به آن میپردازیم .

اگر میخواهید با سوقات گیلان به صورت دقیق اشنا شوید تا انهتا این مقاله را مطالعه کنید .

اصلی ترین سوغات گیلان کدامند

برنج بهترین سوقات گیلان

قبل از این که  به معرفی تمام محصولات کشاورزی و سوغاتی های گیلان بپردازیم میخواهیم ابتدا بهترین سواغاتی گیلان را معرفی کنیم و ان چیزی نیست جز برنج گیلان .

گیلان دومین تولید کننده برنج ایرانی و یکی بهترین تولید کنندگان برنج دنیاست این استان بخاطر موقعیت جغرافیایی خاص خود و خاک حاصل خیزش تولید کننده بهترین برنج های ایرانی است .

بهترین سوغات گیلان کدامند

 گیلان مهد تولید برنج هاشمی درجه یک که یکی از بهترین و معطر ترین برنج های ایرانی است میباشد که بیشتر سطح زیر کشت این استان را به خود اختصاص داده است در این استان برنج های دیگری نیز کاشت میشود که در کل کشور عرضه میشود و ظرفداران خاص خود را دارد.

برنج های تولید گیلان کدامند :

  1. برنج هاشمی درجه یک گیلان
  2. برنج دم سیاه درجه یک گیلان
  3. برنج فجر درجه یک گیلان
  4. برنج شیرودی معطر گیلان
  5. برنج صدری ممتاز
  6. برنج طارم درجه یک

بهترین شهرهای گیلان در تولید برنج ایرانی 

  1. تالش
  2. استانه اشرفیه
  3. رشت
  4. فومن
  5. ماسال
  6. رودسر 

ده سوغات گیلان که در جاهای دیگه نظیرش را نمیابید :

سوغات گیلان کدامند :

  1. برنج :برنج ایرانی یکی از بهترین تولیدات گیلان است که به کل کشور نیز ارسال میشود از کیفیت بی نظیر برنج گیلان هرچه بگوییم کم گفته ایم . خرید برنج ایرانی را به مسافران عزیز این استان در اولین قدم پیشنهاد میکنیم

 

  1. زیتون : دومین سواغات گیلان بی شک زیتون گیلان است که نظیرش را در هیچ کجای ایران نمیتوانید بیابید .هرکسی که از دروازه جنوبی گیلان از منجیل و رودبار گذر کرده باشد بی شک عطر و طعم زیتون گیلان را نیز چشیده است چرا که نمیتوان از این شهر گذشت و از طعم زیتون رودبار قافل شد .

 

  1. چای : هرکجای ایران باشید شاید طعم چای ایرانی را نچشیده باشید اما بی شک نام آن را شنیده اید شاید برای شما جالب باشد که بدانید بیش از 90 درصد چای ایران در گیلان تولید میشود و بهترین چای ایران از استان گیلان و ازلاهیجان زیباست .

 

  1. بادام زمینی : گیلان سرسبز به قدری در کشاورزی و باغداری تنوع دارد که شاید جالب باشد که بدانید که حتی بخشی از مردم خود گیلان نیز نمیدانند که گیلان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان بادام زمینی در کشور است .

 تنوع کشاورزی در گیلان به قدری گسترده و پراکنده است که جنوب این استان باغات زیتون و شرق ان مهد باغ های فندق و بادام زمینی و غرب ان پر از باغ های کیوی و سرتا سر ان نیز مزارع برنج را دارا هستند .و اینقدر این تنوع بسیار است که حتی بخش های مختلف این استان از همچین تنوعی کامل اگاه نیستند .

  1. فندق : فندق یکی دیگر از تولیدات استان گیلان است که میتوانید به عنوان سوقاتی جذاب گیلان به آن نگاه کنید البته بخش های خاصی از استان به تولید فندق مشغول بوده و همه جای استان نمیتوانید همه سوقاتی هارا داشته باشید . در ادامه برای شما به تفکیک شهر ها معرفی میکنیم که هر سوقاتی مخصوص کدام شهر است .

 

  1. خاویار : بیش تر از 90 درصد خاویر دنیا در دریاچه خزر است که در این مقدار سهم قابل توجهی در خط ساحلی استان گیلان است . طلای سیاه یا خاویار گیلان از محصولات اشرافی و لوکسی است که بهترین نوع آن را میتوانید در استان گیلان بیابید .

 

  1. کیوی : اما کیوی شاید کمتر کسی بداند که غرب گیلان دارای بهترین نوع کیوی در ایران است و بیشتر 80 درصد آن از همان مرز های شمالی به خارج از کشور صادر میشود . غرب گیلان یعنی نواحی تالش و استارا نتنها مهد برنج ایرانی بلکه در زمینه باغذاری و تولید کیوی در ایران حرف اول را میزند .

 

  1. کدو : کدو از محصولاتی است که هر جایی نمیتوانید ببینید و نیاز به آب و هوای خاص خود دارد و همچنین تولید ان معمولا صرفه خاص اقتصادی ندارد برای همان نمیتوانید در هر جایی این محصول بی نظیر را بیابید . حال ما مهد تولید این محصول را به شما معرفی میکنیم . اگر به دنبال خرید کدو با تنوع بالا هستید اولین جایی که باید سفر کنید استان گیلان است .

 

  1. ماهی :عموما ماهی از سواغات های خطوط ساحلی هر استان بندری میباشد که استان گیلان و بندر انزلی در این استان به بهترین نحو این سواغاتی را برای شما به ارمغان اورده است . اگر دوست دارد غذای دریایی هستید و به گیلان سفر کرده اید انزلی و رشت را به عنوان اولین مقصد خود در نظر بگیرید

 

  1. آلوچه : میوه ای جذاب بهاری گیلان الوچه یا به زبان تهرانی گوجه سبز شمال میوه ای ترش و سبز رنگ که حتی با یاد ان اب از دهانتان جاری میشود . گیلان یکی از تولید کنندگان الوچه ترش و خوشمزه است البته اگر با خیال این میوه به گیلان سفر میکنید حتما اردیبهشت و خردارد را برای سفر برگذینید .

سوغاتی گیلان در هر شهر

از ان جا که برخی سوغات گیلان مختص شهر های خاصی از گیلان است در ادامه به اختصار به معرفی سواغاتی های گیلان در هر کدام از شهر های گیلان میپردازیم

سوغات گیلان رشت

در رشت به دلیل این که مرکز استان گیلان است اغلب تمام سواغاتی های گیلان را میتوانید بیابید . این شهر به تنوع غذاهایش و رستوران های بی نظیر شهرت دارد سواغاتی هایی که به صورت تخصصی در رشت میتوانید به دنبال ان باشید برنج و  ماهی است .

سوغات گیلان تالش

سوغات گیلان تالش

سوغات گیلان در تالش که بزرگ ترین شهرستان گیلان و دومین شهر پرجمعیت استان است غیر از صنایع دستی برنج و کیوی و و الوچه است . این شهرستان مهد برنج ایرانی است و همچنین به کیوی های خود شهرت دارد که حدود 80 درصد آن از مرز های شمالی مستقیما به خارج از کشور صادر میشود پس از اصلی ترین سواغاتی هایی که در این شهرستان میتوانید به دنبال ان باشید برنج ایرانی کیوی و الوچه است.

سوغات گیلان رودسر

سوغات گیلان رودسر

سوغات گیلان در رودسر : رودسر از شهرستان های شرقی گیلان که تولیداتی مانند برنج چای ابریشم فندق را در کارنامه خود دارد این استان از نظر سوغات از گنجینه های گیلان است

سوغات گیلان لاهیجان

سوغات گیلان لاهیجان

لاهیجان اگرچه  در موارد گوناگون حرف هایی برای گفتن دارد اما لاهیجان را با چای آن میشناسند . بهترین چای ایران تولید لاهیجان است اگر به دنبال بهشت زیبای گیلان هستید یکی از زیبا ترین شهر های گیلان لاهیجان است .

سوغات گیلان فومن

سوغات گیلان فومن

فومن نام یکی ازشهر های گیلان است که شهرت ان به کلوچه های ان است اگرچه در موارد بالا سعی در معرفی سواغاتی های تولیدی گیلان شد اما از سوغاتی هایی مانند صنایع دستی و کلوچه های گیلانی را نمیتوانیم قافل شویم . بعد از وارد شدن به شهر فومن شهر ماسوله و قلعه رودخان شما در عطر و طعم و تنوع کلوچه های این شهر غرق خواهید شد .

سوغات گیلان رودبار

سوغات گیلان رودبار

زیتون روغن زیتون و مشتقات ان ها اصلی ترین سواغاتی این شهر میباشد و یکی از بهترین سوغاتی های گیلان نیز است .

سوغات گیلان انزلی

سوغات گیلان انزلی

شیمی جان قوربان انزلی خودش سوقاتی بووستی اقا خخخ شما همین که وارد انزلی بشید با یک دنیا فرهنگ و ادب و مهربانی رو به رو میشود بندر زیبای انزلی سوغات اصلی ان ماهی و خاویار است .

سوغات گیلان استانه اشرفیه

سوغات گیلان آستانه اشرفیه

آستانه اشرفیه را با برنج های بی نظیرش که در ایران حرف اول را میزند میشناسند اما محصول دیگری که این استان به کشور هدیه میدهد بادام زمینی است . آستانه اشرفیه بزرگ ترین تولیده کننده بادام زمینی در کشور است.

برنج هاشمی ممتاز و برنج طارم محلی و برنج دم سیاه استانه اشرفیه از خوشمزه ترین برنج های ایرانی هستند که در آستانه اشرفیه گیلان تولید میشوند.

 

تاثیز مصرف برنج بر روی کبد چرب

تاثیر مصرف برنج برای کبد چرب

اگر بیماری کبد چرب دارید و در مصرف برنج دودل هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا هم با تاثیر مصرف برنج بر روی کبد چرب اشنا شوید و هم نحوه مصرف آن برای افرادی که کبد چرب دارند را یادبگیرید  :
ایا خوردن برنج برای کبد چرب ضرر دارد ؟

کبد چرب چیست

کبد چرب یک نوع بیماری مزمن در انسان است که به تجمع چربی در اطراف کبد اطلاق میشود . این بیماری به علت های مختلفی امکان دارد بروز کند مانند کم تحرکی مصرف بیرویه مشروبات الکلی ژنتیکی و….

مصرف برنج و کبد چرب

ما در این مقاله به برسی دقیق تاثیر خوردن برنج بر روی افرادی که دارای این بیماری هستند میپردازیم که منابع ما در این مقاله یک متخصص و جراح داخلی و دو پزشک تغذیه میباشند

آیا افرادی که دارای کبد چرب هستند میتوانند از برنج استفاده کنند؟

بله مصرف برنج برای افرادی که دارای کبد چرب هستند نتنها ضرر ندارد بلکه اگر اوصولی و به اندازه مصرف شود میتواند مفید نیز باشد. برنج یکی از بهترین مواد غذایی در سفره های ما ایرانیان است حال اگر نگرانی در زمینه مصرف برنج دارید تنها باید بدانید که که افرادی که دچار بیماری کبد چرب هستند چه برنجی و چه مقدار و چگونه باید مصرف کنند .

مقدار مصرف برنج برای افرادی که درچار کبد چرب هستند چقدر است:

مقدار مصرف برنج برای افرادی که دچار کبد چرب هستند به مقدار فعالیت های روزانه آن ها رابطه مستقیم دارد که بسته به فعالیت های هر فردی از مصرف روزانه دو وعده تا مصرف سه روز در هفته میتواند متفاوت باشد

افرادی که دارای این بیماری هستند باید برنج را معمولا به صورت ابکش مصرف کنند تا بخش زیادی از نشاسته برنج گرفته شود .این عمل با وجود این که بخشی از مواد مغذی برنج را نیز در خود حل کرده و میبرد اما باید بدانیم که برنج ابکش به دلیل این که سی درصد نشاسته کمتری دارد در نتیجه کالری و کربوهیدارت کمتری نیز به بدن شما میرساند.

از ان جا که اگر مقدار کربوهیدارات مصرفی بدن شما بیشتر از حد  سوخت ساز روزانه باشد به صورت چربی دربدن شما زخیره میشود پس نتیجه میگیریم که با مصرف به اندازه نیاز بدن و همچنین مصرف برنج به صورت ابکش میتوانید تا هر وقت که تمایل دارید برنج مصرف کنید

البته پزشک معالج شما بسته وضعیت جسمانی هر فردی رژیم غذایی خاص خود را پیشنهاد میکند که دقیق تر است و پیشنهاد میشود با برسی سلامتی خود و مشاوره با پزشک تغذیه رژیم غذایی متناسب با وضعیت سلامتی خود را داشته باشید

برنج مناسب برای کبد چرب

پیشنهاد ها برای مصرف برنج برای افرادی که دارای کبد چرب هستند

برنج قهوه ای: اگر کبد چرب دارید و میخواهید برنج متناسب با سلامتی خود را داشته باشید ما به شما خرید برنج قهوه ای درجه یک را پیشنهاد میکنیم. برنج قهوه ای دارای فیبر و مواد مغذی  ومواد معنی فراوان است و همچنین معدن ویتامین Bنیز به شما میرود این نوع برنج نتنها برای کبد های چرب مضر نیست بلکه میتواند برای افراد دارای  این نوع بیماری مفید نیز باشد .

برنج قهوه ای

برنج زعفرانی: 99 درصد برنج های ایرانی دارای طبع سردی هستند و همین طبع سرد یکی از عوامل بتدیل کربوهیدارات به چربی در بدن است یکی از پیشنهاد ها برای افرادی که دچار این بیماری هستند این است برنج را با گرمی جات و ادویه های گرم مصرف کنند . زعفران از بهترین ادویه هایی است که میتواند رنگ و عطر بی نظیری به برنج شما بدهد و همچنین طبع سرد برنج را خنثی مند .

سبوس برنج : سبوس برنج ماده بی نظیر و درمانی است که میتوانید با مصرف ان به جنگ با کبد چرب بروید . این ماده که همان لایه آخر برنج  است در مرحله سفید کردن برنج از برنج جدا میشود و با فراوری قابل استفاده های درمانی گوناگون است . فواید سبوس برنج بی شمار است که یکی از ان ها درمان کبد چرب است .

فواید سبوس برنج ایرانی

ایا مصرف برنج برای کبد چرب ضرر دارد؟

خیر به صورت کلی جواب این سوال را میتوانید در مقدار مصرف ان خلاصه کنید در حالت کلی هر ماده غذایی را باید به اندازه مصرف کنید تا کالری موجود در مواد را مصرف کنید در غیر این صورت بدن شما به صورت اتوماتیک کالری باقی مانده را در قالب چربی ها در تمام بدن زخیره میکند تا در مواقع لازم مصرف کند.

پس برنج به خودی خود اصلا برای افرادی که دارای کبد چرب هستند ضرر نداشته بلکه دارای مواد معدنی و مغذی میباشد که مصرف به اندازه ان میتواند بسیار مفید نیز باشد .

نحوه مصرف برنج برای افرادی که دارای کبد چرب هستند چگونه است ؟

نحوه مصرف برنج برای افرادی که کبد چرب دارند ؟

مصرف برنج برای افراد چاق و افرادی که از بیماری کبد چرب رنج میبرند باید به  صورت ابکش به همراه سبزیجات و ادویه های گرم مصرف شود سبزیجاتی مانند زیره میخک و شیوید و… . برنج ابکش کالری کمتری دارد و مصرف آن به همراه سبزی جات یک منبع مغذی برای بدن شما میباشد .

راهای درمان خانگی کبد چرب

این بیماری با وجود خطراتی که دارد درمان های متنوع و گوناگون خانگی مختلفی دارد از انجام روزانه نیم ساعت پیاده روی تا ورزش های منظم هفتگی و یا حتی یک رژیم غذایی سالم میتواند برای درمان کبد چرب کافی باشد اما در زیر به چند مورد از راهای خانگی درمان کبد چرب اشاره میکنیم :

  • درمان با مصرف لیموترش
  • ورزش روزانه و منظم
  • رزماری
  • رژیم غذایی مناسب
  • چای سبز
  • ترک مشروبات الکلی
  • ترک سیگار
  • خار مریم
  • زنجبیل
  • خاک شیر
 ایا نوع برنج بر روی بر مقدار کربوهیدار و چربی ان تاثیر گذار است ؟

خیر برنج ها تقریبا مقدار نشاسته و کروهیدارت یکسانی دارند البته تاثیر برنج قهوه ای در کنترل و درمان کبد چرب موضوع جداگانه ای است اما این که برنج شما برنج هاشمی گیلان باشد یا طارم محلی فریدونکنار تاثیری در مقدار و نحوه مصرف ندارد .

ایا برنج باعث چاقی میشود ؟

ایا برنج ایرانی باعث چاقی میشود؟

اگر برای شما نیز مصرف برنج و مقدار ان یک دقدقه مهم شده است و برای لاغری یا چاقی خود نمیدانید که برنج را چه مقدار و چگونه مصرف کنید این مقاله را تا انتها بخوانید .

ایا برنج باعث چاقی میشود ؟؟

ایا برنج باعث چاقی میشود ؟

بله برنج ماده ای با نشاسته ی بالا است که در هربار مصرف مقدار قابل توجه ای کالری به بدن شما انتقال میدهد اما این به ان معنی نیست که افرادی مه در معرض چاقی هستند نباید برنج مصرف کنند .

برنج یک ماده غذایی عالی با کلی مواد مغذی و معدنی است که برای بدن ضروری است و حتی افرادی که در معرض چاقی هستند با رعایت مقدار و نحوه مصرف به مقدار لازم باید از این ماده غذایی ارشمند استفاده کنند .

هر ساله مقدار قابل توجه ای از نیاز انسان ها به وسیله برنج تامین میشود و بعد از گندم پر مصرف ترین و مفید ترین و ضروری ترین تامیین کننده مواد غذایی دنیا است .پس این که این ماده غذایی دارای کالری بالا بوده و مصرف آن برای افرادی که در معرض چاقی بی رویه هستند باید کمی احتیاط صورت گیرد درست است اما این  به ان معنا نیست این افراد نمیتوانند برنج مصرف کنند و باید مصرف برنج را کنار بگذارند .

در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که نحوه صحیح و مقداردرست مصرف برنج برای افرادی که نگران چاق شدن هستند چقدر است و برای مصرف برنج چه نکاتی را توجه کنند تا کالری کمتری از این ماده دریافت کنند .

نحوه صحیح مصرف برنج برای افرادی که در معرض چاقی هستند چگونه است ؟

نحوه صحیح مصرف برنج برای افرادی که در معرض چاقی هستند ؟

اگر سوال شما این بوده است که ایا برنج باعث چاقی میشود باید سوال دومتان این این باشد که افرادی که به دنبال لاغری هستند باید برنج را چگونه و با چه مقدار در هفته مصرف کنند؟…

مقدار مصرف برنج برای افرادی که به دنبال لاغری هستند :

مقدار مصرف برنج روزانه یک بار و در هفته هفت بار برای افراد معمولی میتواند روندی عادی و مناسب باشد اما افرادی که استعداد چاقی زیادی دارند با مصرف برنج به این مقدار قطعا دچار مشکل میشوند پیشنهاد ما مقدار مصرف برنج در هفته سه روز است . مرصف سه روز در هفته میتواند برای افرادی که به دنبال لاغری هستند مناسب است و بدونه نگرانی برنج سفید مصرف کنند .

البته برای افرادی که دوست دارند تناسب اندام خود را به صورت حرفه ای مدیریت کنند قطعا فعالیت و ورزش که باعث مصرف کالری شما میشود میتواند در این مقدار تاثیر گذار باشد یعنی اگر ورزانه فعالیت های بدنی سخت و ورزش های کالری سوز انجام میدهید میتواند با وعده های کوچک به تعداد این مقدار در هفته بیافزاید .

نحوه مصرف برنج برای افرادی که به دنبال لاغری هستند :

دومین نکته ای که باید توجه کنید این است که برنج را به صورت آبکش مصرف کنید . با آبکش کردن برنج حجم بالایی از نشاسته برنج از طریق اب برنج خارج شده و تا 30 درصد از جذب کالری برنج را میتوانید کم کنید .

همچنین برای افرادی که لاغر هستند و. تمایل به چاقی دارند پیشنهاد میشود که برنج را به صورت دمپخت مصرف کنند .

2 1

برنج مناسب برای افرادی که به دنبال لاغری هستند :

نکته سوم برنج مناسب افرادی که به دنبال لاغری هستند کدام است ؟ یکی از بهترین برنج های ایرانی برای افرادی که به دنبال برنج لاغری هستند برنج قهوه ای درجه یک است . فواید برنج قهوه ای بقدری زیاد است که به میتوان از خواص آن یک کتاب نوشت اما یکی از عالی ترین خصوصیات این برنج فواید بی نظیر ان برای لاغری است .

برنج قهوه ای دارای سبوس برنج و پیرو ان دارای فیبر و مواد مغذی فراران باعث کاهش جذب کالری برنج به بدن میشود . برای ورزشکاران و افرادی که تناسب اندامشان برای آن ها مهم است پیشنهاد میشود برنج قهوه ای را در رژیم غذایی خود داشته باشند و از تاثیرات مصرف  این برنج بر روی بدن خود لذت ببرند.

مصرف برنج برای افرادی که رژیم میگیرند چگونه باید باشد؟

بسته به برنامه غذایی شما به نسبت این که وزن و قد شما چه نسبتی داند یا به عبارت دیگر ایا اضافه وزن دارید یا لاغر هستید رژیم غذایی شما میتواند متفاوت باشد . اگر لاغر هستید و میخواهید وزن اضافه کنید مقدار مصرف برنج را روزانه به دو بار افزایش میدهید و برنج را به صورت دم پخت مصرف میکنید .

اگر اضافه وزن دارید و رژیم غذاییتان باید کم کالری باشد مصرف برنج را به سه روز در هفته کاهش میدهید و برنج قهوه ای مصرف میکنید و برنج را به صورت ابکش مصرف میکنید .

این خلاصه ای از نحوه مصرف برنج برای افرادی که به دنبال لاغری و به دنبال چاقی با برنج هستند بود که شما به سادگی میتوانید با مصرف برنج هم لاغر شوید و هم وزنتان را اضافه کنید.

مقدار مصرف برنج برای افراد چاق

مقدار مصرف برنج در هر وعده چقدر است ؟

یک سوال پرتکرار در زمینه مصرف برنج ان است که مقدار مصرف برنج به صورت عادی در هر وعده چقدر است ؟؟ اگر برنج مصرفی شما خارجی باشد یک پیمانه از برنج یعنی 200 گرم  اگر برنج مصرفی شما برنج ایرانی باشد 150 گرم کافی است دلیل این که برنج ایرانی کمتر است این است که برنج ایرانی دم بیشتری دارد و حجم بیشتری میگیرد.

همچنین توجه داشته باشید برنج ایرانی اگر کهنه باشد مقدار از این هم کمتر بوده و 120 گرم برای هر فرد کافی است چرا که برنج کهنه گاها تا دو برابر برنج تازه دم میکشد که یک ویژگی عالی برای برنج ایرانی محصوب میشود.

مقدار مصرف برنج برای افراد چاق  چقد است ؟

طبعا افرادی که در رژیم های لاغری هستند بسته به فعالیت روزانه خود باید کالری کمتری دریافت کنند پس توجه داشته باشید مقدار مصرف برنج برای افراد چاق تا 100 گرم در هروعده است و اگر فعالیت ورزشی شدید داشته باشند این مقدار را  میتوانند تا 140 گرم افزایش دهند . 

مصرف برنج برای چاقی صورت

برنج از بهترین موادی است که برای چاقی صورت میتوانید از ان اضافه کنید این ماده غذایی  ارزشمند دارای نشاسته و کربوهیدارات بالا است که با مصرف ان میتوانید لاغری صورت خود را کاهش دهید . فقط کافی است مصرف برنج سفید را افزایش دهید و در مدت دو ماه تغییرات را مشاهده کنید .

مصرف برنج برای درمان لاغری

افرادی که از لاغری رنج میبرند میتوانند با مصرف دوره ای برنج به مقدار لازم افزایش وزن را تجربه کنند . برای درمان لاغری برنج را به صورت دم پخت و روزانه دو بار تا سه بار مصرف کنید . برنج ماده ای با نشاسته بالا است که کالری زیادی به شما میرساند همچنین مواد مغذی و معدنی دیگری بدنتان به ان نیامند است را تامین میکند .

ایا نوع برنج بر روی مقدار کالری و چاق کنندگی تاثیر دارد ؟

از میزان مقدار کالری تقریبا برنج سفید چه برنج هاشمی گیلان باشد چه برنج شیرودی درجه یک پرمحصول باشد تقریبا کالری برابری دارند اما برنج قهوه ای در میان برنج های ایرانی میتواند جزو مواردی باشد که جذب کالری کمتری دارد .

پس انواع برنج ایرانی مانند برنج دم سیاه درجه یک گیلان یا طارم محلی مازندران یا هر برنج دیگر به یک مقدار به بدن  شما کالری میرساند و نحوه پخت آن ها تاثیر بیشتری روی دریافت کالری در بدن دارد تا نوع ان ها . برنج آبکش مصرف کنید کالری کمتری دریافت میکنید و برنج دمپخت مصرف کنید کالری بیشتری دریافت میکنید .

 

 

تفاوت برنج دم سیاه  با برنج هاشمی

تفاوت برنج دم سیاه  با برنج هاشمی

اگر برای شما نیز سوال شده است که تفاوت برنج دم سیاه گیلان با برنج هاشمی گیلان در چیست و کدام برنج بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تفاوت برنج دم سیاه  با برنج هاشمی

بین برنج دم سیاه و برنج هاشمی کدام بهتر است ؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید تفاوت برنج دم سیاه با برنج هاشمی را بشناسیم و با ویژگی های هر کدام آشنا شویم برای شروع ابتدا باید این موضوع را بدانیم که هر دو این برنج ها از برنج های کم محصول و گران قیمت بازار برنج ایرانی هستند و از برنج های درجه یک و اشرافی برنج ایرانی محصوب میشوند.

برنج هاشمی به پخت بی نظیر و عطر بالا شهرت دارد و برنج دم سیاه به لزیز بودن خوشمزگی اما در ادامه با ویژگی های کامل این دو برنج و تفاوت های ان ها اشاره میکنیم .

تفاوت برنج دم سیاه  با برنج هاشمی

تفاوت برنج دم سیاه با برنج هاشمی درکیفیت

از انجا که این دو برنج در کیفیت و قیمت بسیار به هم زندیگ هستند استفاده از واژه تفاوت بین برنج دم سیاه با برنج هاشمی درست نیست بلکه بهتر از از واژه رقابت در کیفیت این دو محصول را بکار ببریم تا ببینیم کدام یک از کیفیت بالاتری برخوردار است .

تفاوت برنج دم سیاه با برنج هاشمی از نظر پخت

در رقابت اول از نظر پخت برنج هاشمی گیلان با کمی اختلاف از برنج دم سیاه بالا تر است بافت ابریشمی برنج هاشمی و نرم ماندن ان حتی تا چند روز بعد از پخت از مواردی است که نمیتوان از ان چشم پوشی کرد هرچند این ویژگی در برنج دم سیاه گیلان نیز وجود دارد اما به اختلافی کرمی در این مورد برنج هاشمی گیلان در مقام اول و برنج دم سیاه گیلان در مقام دوم قرار میگیرد .

تفاوت برنج دم سیاه با برنج هاشمی از نظر عطر

عطر برنج با برای افراد زیادی از شاخص های اصلی برنج است و برایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است پس باید بدانید که عطر برنج های درجه یک ایرانی به خودی خود زبان زد همه است اما در این میان برنج های هاشمی و طارم و دم سیاه خوش عطر ترین برنج های ایرانی هستند .

در مقایسه برنج هاشمی و دم سیاه در عطر هر دو دارای عطر زیادی هستند و به صورت دقیق نمیتوان مشخص کرد که این دو برنج کدام چه مقدار عطر دارند چون واحد و دستگاهی برای اندازه گیری عطر برنج وجود ندارد اما از نظر مصرف کنندگان هردو برنج یعنی برنج هاشمی درجه یک گیلان و برنج دم سیاه درجه یک گیلان از خوش عطر ترین برنج های ایرانی هستند

تفاوت برنج دم سیاه  با برنج هاشمی از نظر طعم و مزه

اما از نظر طعم و مزه این برنج دم سیاه است که با اختلاف کمی در مقام اول قرار میگیرد برنج دم سیاه گیلان به لزیز بودن شهرت دارد یکی از خوشمزه ترین برنج های ایرانی است اما خوشمزگی برنج ایرانی به شهرت و اعتبار برنج هاشمی پا برجاست و همچنان یکی از برنج هایی که در خوشمزگی بی رغیب است برنج هاشمی گیلان است .

در نتیجه گیری از تفاوت برنج دم سیاه با برنج هاشمی میتوانیم بگوییم که برنج هاشمی و برنج دم سیاه تقریبا در سطح یک دیگر دارای کیفیت های مشابه ای است و تفاوت های انچنانی با یک دیگر ندارند و تنها سلیقه شماست که تعیین میکند که کدام یک مناسب تر است این دو برنج همانطور که در قیمت با یک دیگر رقابت میکنند در کیفیت نیز هرکدام به خودی خود از بهترین های برنج ایرانی هستند .

5688

تفاوت برنج دم سیاه با برنج هاشمی از نظر رویش و استان محل خرید

جالب است بدانید مهم ترین تولید کننده هر دو این برنج ها استان گیلان است . استان گیلان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان برنج هاشمی در کشور و همچنین یکی از اصلی ترین تولید کنندگان برنج دم سیاه است.

برنج هاشمی گیلان در سطح کشور شناخته شده و به عبارت دیگر برند است و برنج دم سیاه گیلان نیز بالاترین کیفیت را در کل کشور دارد .

 

خرید برنج ایرانی در ترکیه

خرید برنج ایرانی در خارج از کشور

خرید برنج ایرانی در خارج از کشور

یکی از چالش هایی که هر شخص بعد مهاجرت خود با ان رو به رو است وفق دادن خود با غذاها و اب هوای مناطق دیگر است و وابستگی بعضی افراد به برخی غذاهای ایرانی واقعا میتواند برای مهاجرین سخت باشد .

برای همین افراد زیادی در کشور های مختلف به دنبال خرید برنج ایرانی در خارج از کشور هستند . برنج ایرانی از انواع برنج هایی است که از نظر کیفیتی در درجه اولین های دنیا قرار دارد و از بهترین گونه های این غلات است .

اما نکته نامید کننده این است که برنج ایرانی به مقدار کمی در ایران تولید میشود بقدری کم که  تنها یک دوم نیاز کشور ایران را تامین میکند و در تامین برنج خود کشور ایران از کشور های پاکستان و هند و چین برنج وارد میکند .

همین موضوع نیز باعث این است که برنج ایرانی صادر نشده و یا در کشور های دیگر به مقدار محدود و بی کیفیت عرضه شود .

حال راه چاره برای افرادی که خارج از کشور میباشند و تمایل به خرید برنج ایرانی دارند چیست ؟ ایا راهی برای خرید برنج ایرانی به صورت مستقیم وجود دارد؟  شرکت شالی گستر تنها شرکت تولیدی برنج ایرانی در گیلان است که به صورت مستقیم برای خرید های عمده و خرده از خارج کشور نیز خدمات دارد .

شرکت تولیدی تجاری شالی گستر عطراگین بزرگ ترین شرکت تولید کننده برنج ایرانی در غرب گیلان و یکی از معتبر ترین عرصه کنندگان برنج ایرانی در کشور است که به صورت تخصصی عرضه برنج ایرانی به انواع کشور هارا دارد .

ایا خرید برنج ایرانی برای افرادی که خارج از کشور هستند امکان پذیر است ؟

جواب سوال شما بله است خرید برنج ایرانی در خارج از کشور برای شرکت شالی گستر عطراگین وجود دارد و میتوانند به صورت بسیار اسان محصول خود را از شرکت شالی گستر عطراگین سفارش داده و در کشور مد نظر تحویل بگیرند .

به لطف شرکت های باربری امروزه ارسال برنج ایرانی به بسیاری از کشور ها وجود دارد و شرکت عطراگین نیز با همکاری انان بهترین برنج های ایرانی را  به دست مصرف کنندگان خارج از کشور میرساند .

خرید برنج ایرانی در المان

نحوه ی خرید برنج ایرانی در خارج از کشور

خرید برنج ایرانی در خارج از کشور برای کشور های مختلف امری چالش بر انگیر است اما امروزه با امکانات موجود راهای ارتباطی مختلفی وجود دارد که بسیار کارهارا اسان تر کرده است .

نحوه خرید برنج ایرانی از شرکت شالی گستر عطراگین برای افراد خارج از کشور به شیوه زیر است :

  1. ابتدا از طریق یکی از راهای ارتباطی زیر با پشتیانی شرکت ارتباط برقرار کنید

*شماره های تماس – واتساپ شرکت – تلگرام شرکت – اینستاگرام شرکت – ایمیل شرکت *

  1. سپس بعد از دریافت اطلاعات شما و خرید شما و برسی کشور مقصد خرید شما تایید میشود
  2. سپس از طریق یکی از موارد زیر پرداخت صورت میگیرد(هر مورد که برای خریدار امکان پذیر باشد)

*درگاه وبسایت شرکت – کارت به کارت در صورت امکان – از طریق ارزهای دیجیتال (با هماهنگی پشتیبانی)*

  1. بعد از دریافت رسید ارسال از طریق شرکت های ارسال مرسوله به مقصد خریدار ارسال میگردد

خرید برنج ایرانی در خارج از کشور

مدت زمان رسیدن برنج از ایران تا دست خریداران چقدر است ؟

زمان ارسال مرسوله ها تا کشور مقصد معمولا متغییر بوده و به عوامل گوناگونی بستگی دارد . بسته به کشور مقصد حتی 20 تا یک 25 روز زمان لازم است .

هزینه راه خرید برنج ایرانی برای خارج از کشور چقدر است ؟

هزینه ارسال محصولات تا کشور مقصد نیز باز به کشور مقصد بستگی دارد و معمولا متغییر است که قبل از خرید و ثبت سفارش این هزینه به اطلاع خریدار خواهد رسید .

توجه داشته باشید که هزینه ارسال برای کشور های مختلف برعهده خریدار میباشد .

خرید برنج ایرانی در خارج از کشور

خرید برنج ایرانی در ترکیه

از مقصد های نزدیک و اسان برای خرید برنج ایرانی را میتوانیم ترکیه بدانیم . ترکیه و عراق و کشور های همسایه غربی به علت ترانزیت هوایی زیاد ارسال ها زودتر و اسان تر صورت میگیرد .

شرکت شالی گستر عطراگین هر ماه برای خریداران خود خوشمزه ترین و خوش عطر ترین برنج های ایرانی را از گیلان به کشور های ترکیه و عراق به صورت عمده و خرده ارسال میکند .

خرید برنج ایرانی در سوید

اگر موضوع مورد برسی شما خرید برنج ایرانی در سوئد میباشد باید بدانید که اطلاعات شما از این کشور نسبت به ما قطعا بیشتر از ماست اما این اگر خریدار برنج ناب ایرانی هستید که تمایل به خرید برنج ایرانی و تحویل ان در کشور سوئد باشید قطعا میتوانید به شرکت شالی گستر عطراگین بزرگ ترین فروشگاه برنج ایرانی اطمینان کنید .

خرید برنج ایرانی در اروپا

خرید برنج ایرانی در المان و دیگر کشور های اروپایی

شرکت شالی گستر عطراگین سالانه مقدار زیادی برنج ایرانی به صورت جزعی و جداگانه برای مشتریان خود در کشور های اروپایی ارسال میکند.

********

خرید برنج هاشمی گیلان از خارج از کشور

خرید برنج دم سیاه گیلان از خارج از کشور

خرید برنج طارم فریدونکنار از خارج از کشور

********

برای خرید برنج ایرانی و تحویل در مقصد کشور های اروپایی از طریق لینک زیر اقدام کنید.

ارتباط با پشتیبانی شرکت شالی گستر عطراگین

 

 

 

شرکت های فروش برنج ایرانی با چک

خرید چکی برنج ایرانی با اقساط چند ماهه

خرید چکی برنج ایرانی   

خرید برنج ایرانی با چک های معتبر صیادی برای افراد محدود و مشتریانمان فراهم کرده ایم تا در راستای خدمات بهتر بیش از پیش انان را یاری کنیم .

گاهی افرادی به دلیل مختلف مالی تمایل به خرید چکی برنج ایرانی دارند .خرید برنج ایرانی با چک معتبر کارمندی و بازاری از شرکت تولیدی تجاری شالی گستر عطراگین امکان پذیر بوده فقط کافی است مطابق دستور العمل اشاره شده عمل کنید .

خرید چکی برنج ایرانی

خرید برنج ایرانی با چک 

برای خرید برنج ایرانی با چک شما ابتدا محصول مد نظر خود را در محصولات ما انتخاب کنید و سپس تصمیم بگیرید که برنج ایرانی را به صورت حضوری خرید میکنید یا به صورت غیر حضوری سپس اقدام به خرید چکی برنج ایرانی از شالی گستر عطراگین کنید .

خرید چکی برنج ایرانی به صورت حضوری

  1. در این صورت شما ابتدا با کارشناسان پشتیبانی تماس گرفته و مقدار خرید و زمان چک پرداختی را با پشتیبانی هماهنگ میکنید
  2. سپس بعد از تایید پشتیبانی به دفتر مرکزی شرکت مراجعه کرده و با اراعه چک صیادی معتبر خرید خود را انجام میدهید و برنج ایرانی خود را در همانجا تحویل میگیرید

خرید عمده برنج ایرانی با چک

خرید چکی برنج ایرانی به صورت غیر حضوری

  1. برای خرید چکی برنج ایرانی به صورت غیر حضوری شما ابتدا باید با پشتیبانی شرکت تماس گرفته و مقدار خرید و زمان پرداخت را هماهنگ کنید
  2. بعد از تایید پشتیبانی برگه چک صیادی خود را برای پشتیبانی ارسال کرده و استعلامات لازم انجام میشود و سپس چک را از طریق اداره پست به ادرس شرکت ارسال میکنید
  3. بعد از دریافت چک توسط شرکت برنج ایرانی خریداری شما به ادرس مد نظر ارسال میشود .

شرایط شرکت شالی گستر عطراگین  برای فروش برنج ایرانی به صورت چکی

  • در اولین خرید 50 درصد مبلغ برنج به صورت نقدی دریافت میگردد و مابقی به صورت چک دریافت میشود .
  • برای خرید ها تا پرداخت یک ماهه هیچ سود و کارمزدی روی مبلغ چک اضافه نمیشود .
  • قبل از انجام خرید استعلامات لازم از چک صیادی شما گرفته میشود .
  • هزینه ارسال مرسوله به مقدار باشد به صورت نقدی برعهده مشتری است .
  • حداکثر پرداخت چک ها تا 4 ماه میباشد .

 

خرید قسطی برنج ایرانی

خرید قسطی برنج ایرانی به صورت چکی نیز امکان پذیر بوده و شما میتوانید برای خرید خود چند چک با تاریخ های مختلف اراعه دهید . خرید برنج ایرانی به صورت قسطی تا اقساط چهار ماه امکان پذیر است و روند خرید قسطی برنج ایرانی نیز همانند خرید حضوری و غیر حضوری توضیح داده شده میباشد .

خریده عمده برنج ایرانی با چک صیادی

  • خرید عمده برنج ایرانی به صورت چکی تا 3 تن امکان پذیر است
  • توجه داشته باشید شرایط خرید عمده برنج ایرانی به صورت چکی و قسطی تنها از طریق خرید حضوری امکان پذیر است. همچنین در خرید عمده برنج ایرانی به صورت چکی و اقساطی علاوه برچک یک قرداد فروش نیز بین شرکت و خریدار تنظیم .
  • توجه داشته باشید در خرید های عمده برنج ایرانی به صورت اقساطی در اولین خرید 50 درصد مبلغ قرارداد به صورت نقدی دریافت شده و ما بقی با چک معتبر پرداخت میشود

قیمت محصولات شالی عطراگین

نحوه خرید چکی برنج ایرانی

 برای خرید چکی برنج ایرانی از شرکت تولیدی تجازی شالی گستر عطراگین از دو طریق میتوانید اقدام کنید از طریق حضور در دفتر شرکت و خرید حضوری و یا از طریق خرید به صورت اینترنتی و دریافت برنج درب منزل .

در هر دو صورت ابتدا با پشتیبانی شرکت شالی گستر تماس بگیرید و برای خرید محصول مد نظر و موجودی ان هماهنگی های لازم را انجام دهید و سپس اقدام کنید .

برای خرید حضوری آدرس درفتر مرکزی به قرار زیر است

استان گیلان شهرتان تالش- شهر اسالم خیابان امام انتهای- بلوار امام- دفتر مرکزی شرکت شالی گستر عطراگین

شماره تماس دفتر :01344289160

کد پستی :4389177167

برای خرید غیر حضوری  مطابق دستور عمل بالا اقدام کنید .

خرید چکی برنج ایرانی با چک کارمندی

چک های کارمندی و بازنشتگی و بازاری تماما در صورت استعلام و سفید بودن وضعیت مورد قبول شرکت بوده و تنها چک هایی که دارای پیشینه برگشتی باشند مورد قبول شرکت نمیباشد .

خرید برنج ایرانی با چک

خرید چکی برنج ایرانی در گیلان

استان گیلان مهد تولید و فروش با کیفیت ترین برنج های ایرانی در کشور میباشد که سالانه تا 30 درصد نیاز کشور به برنج ایرانی را تولید و عرضه میکند .

در این استان برنج های متفاوت ایرانی از برنج هاشمی درجه یک و برنج دم سیاه و صدری تا برنج پرمحصول شمال مانند برنج های شیرودی معطر و برنج فجر شمال کاشت و عرضه میشود .

برای خرید چکی برنج ایرانی در گیلان چه به صورت خرید عمده و چه به صورت خرید ماهانه و یا خرید اینترنتی برنج ایرانی میتوانید از طریق شرکت شالی گستر عطراگین از معدود شرکت های فروش برنج ایرانی در کشور که هم تولید کننده برنج ناب ایرانی و هم یکی از بزرگ ترین فروشگاه های برنج ایرانی در کشور میباشد  اقدام کنید و خیالتان از خرید بهترین و خالص ترین برنج ایرانی راحت باشد .

خرید چکی برنج ایرانی از شالی گستر عطراگین

شرکت تولیدی تجاری شالی گستر عطراگین یکی از بزرگ ترین و معتبر فروشگاه های برنج ایرانی در کشور میباشد که بهترین برنج های ایرانی در استان گیلان را به کل کشور با قیمت تولیدی خود عرضه میکند .

این شرکت امکانات گوناگون و مزایای مختلفی دارد که با مراجعه به قسمت درباره ما میتوانید به صورت جامع با این شرکت اشنا شوید .

شالی گستر عطراگین

برای خرید چکی برنج ایرانی چه مراحل را باید طی کنیم ؟

  1. تماس با پشتیبانی
  2. اگر خرید حضوری میخواهید مراجعه به دفتر مرکزی در گیلان
  3. اگر خرید غیر حضوری دارید اراعه تصویر چک
  4. بعد از تایید ارسال پستی چک به دفتر مرکزی شرکت
  5. بعد از دریافت چک برنج شمال به ادرس شما ارسال میگردد